Sunday 21 April 2013

Cinta Luar Negara, Cinta Dalam Negara


Eva, berumur 34, Kuala Lumpur

Hi Real Ingenious dan semua orang di sini!

Selepas beberapa lawatan yang kerap ke atas laman web ini dan selepas membaca beberapa cerita, akhirnya saya mengambil keputusan untuk berkongsi cerita saya di sini. Cerita ini mengenai penipuan dalam cinta, tetapi saya yang menipu.

Saya berusia 34 tahun, yang sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak perempuan yang cantik.

Cerita saya bermula apabila saya decide untuk pergi ke luar negara, kerana saya mahu mencari sedikit wang dan juga kerana saya mahu mengenali lebih banyak knowledge out there di seluruh dunia. Jadi, saya meninggalkan Malaysia untuk ke Netherlands dengan kakak saya dan kami bergantung kepada rakan kita untuk membantu kita mencari pekerjaan di sana.

Kami mengatur untuk berjumpa kawan yang tersebut di atas bernama T. Dan pada mulanya, saya tidak memberi terlalu banyak perhatian apabila saya melihat dia. Walaupun, ketinggian yang menonjolkan adalah mustahil untuk seseorang yang tidak prihatinkan. Jadi, selepas beberapa kali bertemu dengan dia, saya sudah tertarik pada perangai dan senyuman dia.


Dia mempunyai beberapa masalah dengan isterinya. Isterinya di Malaysia kerap merayu agar boleh menemani dia untuk datang ke Netherlands. Secara beransur-ansur, kita sampai ke tahap di mana saya mula suka orang ini dan mula mahu dia 100%.

Saya tidak mengharapkan apa-apa selain seorang Malaysian yang menemani saya di negara asing ini. Saya keliru, di sebuah negara asing dengan bahasa asing, dengan beberapa orang-orang yang saya tidak faham dan dengan dia; jenis, penyayang dan cinta dengan saya.

Bagaimanapun, dia cepat mula bermimpi tentang bagaimana kami akan membina kehidupan kita sendiri, rumahtangga yang baru, bagaimana saya akan mendapatkan perceraian, dia macam sangat serius terhadap percintaan kita. Saya tidak mahu begity. Saya mahu kembali ke Malaysia dan kembali kepada apa yang saya telah meninggalkan di sana, dia juga telah bertindak pelik selepas hidup tanpa seorang wanita untuk sekian lama.

Dan sebagainya, saya tidak boleh mengendalikan ini lagi, saya sentiasa memikirkan tentang anak saya dan akhirnya saya kembali ke Malaysia. Kemudian saya mula hidup sengsara. Saya segera merasakan kekurangan perhatian, kasih sayang, bunga api dalam hunbungan saya dan kami mula mengekalkan hubungan telefon berkesudahan dengan menulis mesej teks rahsia di tengah-tengah malam. "Cinta saya, amore, sayang."

Jarak yang begitu jauh telah membuat kita amat memerlukan antara satu sama lain. Ini adalah apabila saya membuat semua kesilapan daripada saya dan saya memberitahunya sekumpulan pembohongan. Saya telah memberitahu kepadanya bagaimana saya membenci suami saya dan saya mahu perceraian. Ia tidak mudah untuk hidup seperti ini sama sekali.

Saya telah berbohong kepada kedua dua lelaki saya, suami dan long distance boyfren. Kemudian, saya berubah menjadi kecewa dan suami saya bertindak balas kepada ini tidak mengambil masa yang lama. Skandal berterusan telah membuat anak saya menderita. Everything was kelam-kabut.

T. telah memaksa saya meninggalkan segala di sini dan pergi kepada dia tetapi saya tidak larat meninggalkan anak saya dan suami saya. Tambahan lagi, ada banyak lagi perkara yang penting.

Honestly, saya tidak cinta dengan T., walaupun saya pernah berkata kembali kepadanya sepanjang masa apabila dia memberitahu saya bahawa dia suka saya. Saya tidak mahu masa depan dengan seorang lelaki yang saya tidak mempunyai perasaan yang kuat untuk. INI BERLAKU SELAMA 3 TAHUN.

Dalam tempoh ini kita menghabiskan masa yang sangat sedikit dari segi fizikal bersama-sama, kerana ini adalah hanya boleh dilakukan apabila dia kembali ke Malaysia dan saya boleh datang dengan alasan. Saya tahu bahawa saya terpaksa menghentikan neraka hidup ini yang telah saya ciptakan sendiri selama ini.

Setiap malam, saya menyesal. Saya tidak layak untuk mendapat kebahagian dari salah seorang daripada mereka. Saya tidak dapat ikhtiar cara untuk menyatakan hasrat saya untuk berpisah dgn T. Jadi, saya menyerahkan kepada dia untuk memikirkan solution.

Saya tidak mahu perceraian. Saya terus hidup dengan beban yang besar ini di atas bahu saya yang kekal dinyahkongsi. Aku cuba untuk bertemu dengan T. dan memberitahu kepadanya bagaimana saya rasa, tetapi ia adalah satu kesilapan yang lain, kerana dia melihat ia sebagai kesanggupan untuk meneruskan hubungan kami dan cuba untuk mempunyai kehidupan yang bersama-sama satu hari.

Saya berputus asa dan saya berhenti menghubungi dia dan begitu juga dia. Saya berharap bahawa dia telah menemui cinta yang sejati. Apapun, saya masih berasa salah dengannya.

Saya amat buruk sehingga merosakkan kehidupan T. 's dengan pembohongan saya dan saya hancur keluarga saya dan juga kepercayaan orang lain terhadap saya. Semuanya tidak sama lagi.

Saya berkongsi pembohongan ataupun penipuan saya dengan anda semua, dan saya berharap seseorang boleh memahami bagaimana perasaan saya, walaupun saya bukan seorang penulis yang sangat baik. Saya tidak tahu jika saya akan mendapat jawapan daripada apa-apa daripada anda, tetapi sekurang-kurangnya cerita saya boleh menjadi contoh.

No comments:

Post a Comment

Berikan pandangan anda