Thursday 11 April 2013

Saya telah berkahwin tetapi jatuh cinta pada suami orang lain



Azizah, umur 34, Skudai

Hi Admin Sdn Bhd Real Ingenious dan semua orang di sini sekalian,

Tiada orang yang saya boleh meluahkan isi hati, itulah sebabnya saya  menulis cerita saya di sini. Cerita saya bukan sesuatu yang tidak pernah berlaku, tetapi bagi saya ini adalah kali pertama dan saya tidak tahu apa yang perlu dilakukan.

Saya telah berkahwin selama 12 tahun. Perkahwinan saya amat sempurna...suami saya amat percaya dengan saya, dan saya mempunyai dua anak lelaki yang comel - 9 dan 12 tahun.

Setahun yang lalu saya telah menukar kerja saya. Dan di sini segala-galanya bermula. Ia mengenai rakan sekerja. Dia juga sudah berkahwin dan ada dua kanak-kanak. Dia memberi orang imej seorang yang jujur, taat kepada isteri, dan menjagakan keluarganya dengan baik dan teliti. Isterinya adalah seorang wanita yang kuat cemburu, selalu berada dalam situasi berjaga.

Rakan sekerja ini mempunyai kedudukan yang tinggi di tempat kerja, tetapi kita bekerjasama indah. Dia selalu membantu saya, tetapi dalam masa yang sama dia tuduhan kepada saya. Kita tahu antara satu sama lain untuk masa yang sangat lama. Kami digunakan untuk bekerja bersama-sama dalam syarikat lain. Tetapi pada masa itu kita tidak mempunyai hubungan yang rapat. Tetapi kini perkara-perkara yang berbeza.



Langkah demi langkah beliau mula memberi perhatian yang lebih kepada tugas saya. Dan saya rasa dia suka bekerja dengan saya. Masa berlalu dengan cepat, saya mula jatuh cinta dengan dia. Saya dapat berasa bahawa dia berminat dengan saya juga, tetapi dia tidak menunjukkannya.

Saya tidak boleh berhenti memikirkan dia walaupun semasa saya tidak ada di tempat kerja dan saya menetapkan jadual saya supaya saya dapat bertemu dengan dia. Saya akan bertindak agresif tanpa berfikir banyak jika dia memberi isyarat positif kepada saya.

Di rumah, perkara-perkara yang berlaku setiap hari memang membosankan. Tiada apa-apa yang baru dan romantis berlaku kepada saya. Suami saya bekerja sepanjang hari..masa balik rumah pun sangat lewat. Saya juga seperti anjing-letih dari kerja dan buat kerja suri rumah.

Saya sangka joging boleh meredakan perasaan saya terhadap rakan sekerja saya. Tetapi sudah try,  langsung tidak membantu - tidak cukup untuk memadam perasaan yang telah sedia ada di dalam hati saya. Saya tahu bahawa jika sesuatu berlaku, ia akan memusnahkan segala apa saja.  Saya tidak mahu merosakkan rumahtangga saya (kami).

Mungkin saya hanya mencari beberapa romantis?

Apakah tindakan yang tepat dalam kes-kes seperti ini???

No comments:

Post a Comment

Berikan pandangan anda